Doplňte program z cvičení 3 o jednoduché menu, ve kterém bude možno zvolit tvar nádrže (kvádrová, válcová, kulová). Položky menu budou voleny klávesou: Kvádrová nádrž - 'K', Válcová nádrž - 'V', Kulová nádrž - 'O', pokud bude stisknuta jiná klávesa, program se ukončí.
Rada: použijte funkci ReadKey jednotky CRT
program ukol7; uses crt; const spotreba=10; var n:integer; {n=pocet osadniku} a,b,d,v,objem:real; {a,b=strany podstavy; v=vyska} {d=prumer podstavy/koule} begin writeln('Vyberte tvar nadrze:'); {menu} writeln('Kvadrova nadrz - "K"'); writeln('Valcova nadrz - "V"'); writeln('Kulova nadrz - "O"'); writeln('Konec - ostatni klavesy'); writeln('-----------------------'); write('Vase volba?'); case UpCase(ReadKey) of {prevede na velka pismena} 'K':begin writeln(' K V A D R'); write('Zadejte prvni stranu podstavy [m]: '); readln(a); write('Zadejte druhou stranu podstavy [m]: '); readln(b); write('Zadejte vysku kvadru [m]: '); readln(v); objem:=a*b*v; end; 'V':begin writeln(' V A L E C'); write('Zadejte prumer podstavy [m]: '); readln(d); write('Zadejte vysku valce [m]: '); readln(v); objem:=pi*sqr(d)/4*v; end; 'O':begin writeln(' K O U L E'); write('Zadejte prumer nadrze v metrech [m]: '); readln(d); objem:=1/6*pi*d*d*d; end; else exit; {stisknuti ostatnich klaves => ukonceni programu} end; write('Zadejte pocet osadniku: '); readln(n); writeln('-------------------------------------'); writeln('Nadrz o objemu ',objem:2:2,' metru krychlovych,'); writeln('tedy ',(objem*1000):2:0,' litru, vystaci ',n,' osadnikum'); write('na ',((objem*1000)/(n*spotreba)):0:0,' dnu'); writeln(' pri spotrebe ',spotreba,' litru na osobu a den'); end.
Zpět na: Lekce 4